OY-9304


Når der er flere brugere af et fly, er det nødvendigt med nogle retningslinjer og faste procedure for at få det hele til at fungere. Noget er dit ansvar som pilot, andet er praktiske foranstaltninger som nøgler, dokumenter, brændstof, vedligeholdelse, overtagelse/aflevering af fly herunder rengøring. Som bruger af klubfly forpligtiger du dig også til at deltage i arbejdsdage med almindelig vedligeholdelse, polering m.m.

Flyet står på Tåsinge EKST


Preflight:

Tjek flyet udvendigt inkl. fuel i tankene.
Tjek olie hver 5. time – noter i logbog.
Tjek at flyets papir er OK.
Dæktryk 20 PSI – noter i logbog ved påfyldning af luft.
Ved start af motor følg procedure, som ligger i flyet eller under downloads – Manualer til OY-9304

Postflight:

Påfyldning af fuel.
Vask og aftørring af fly.
Evt. støvsugning og rengøring af ruder med blød klud og lidt plexus.
Udfyld flyets logbog og noter: dato, timetæller i flyet aflæses før start og efter stop, differencen udregnes, kvitter med  pilot initialer og underskrift. Skriv tydeligt så kasserer kan læse det.
Noter eventuelle uregelmæssigheder i flyets logbog.

Fejl på flyet:

Kontakt Klaus Andersen på mobil: 41 30 68 32. Han vurderer flyvedygtighed, så vil flyet evt. blive grounded på hjemmesiden.
Mindre ting, som kan afvente servicering, læg besked i flyet og kontakt ovenstående.

Fuel:

Brændstof leveres i 200 l. tromle som fyldes i påfyldningsdunk med pumpe.
Per Wittenhoff kontaktes på mobil 61 60 22 29, så bestiller han ny levering, og giver Leif Mølmand besked om dato for levering, så vil han være til stede ved levering.

EKST – Tåsinge Flyveplads:

Du er altid velkommen på EKST.
Tobaksrygning er forbudt i bygninger og omkring fly.
Undgå bilkørsel i hangarområdet hvis underlaget er opblødt af regn (leddet er som regel låst i disse perioder).
Tjek NOTAM, der kan være PPR på pladsen.
Det kræver et årskort, eller at der er betalt startafgift inden start.
Flyvepladsjournal udfyldes (placeret på opslagstavle i klubhus).
Har man radio i flyet, kalder man op og afgiver sin melding, bliver opkaldet ikke besvaret afgiver man blot sine meldinger og starter/lander, så er evt. trafik orienteret.
Flyet er parkeret i den hangar, som ligger nærmest banen, og porten vender mod syd.


Downloads – Manualer til OY-9304

Savannah_Flight_Manual

Savannah_Maintenance_Manual

Tjekliste OY-9304

Tjekliste radio-transponder

GPSMAP296_QuickReferenceGuide

GPSMAP296_PilotsGuide

Radio ATR500

TT21 and TT22 Mode S Transponder